Bangalore のこと3

インドの子供達は写真が大好きです。



Bangaloreでインド人の知人と休日に公園に行った時、たくさんの小学生達が遠足で来ていました。

子供たちが大きな麻のずた袋に入って遊ぶゲームをしていたので、わたしが知人にゲームのルールの説明をしてもらいながら見ていると『写真を撮って〜!』と声を掛けて来たので、撮ってあげると『僕も!僕も!』『僕も撮ってよ〜!!』と、どんどん、どんどん子供達が寄って来ます。



私も囲んで『みんなで一緒に撮ろう!撮ろう!』となり・・・


わたしがどこだか分からないくらいにどんどん囲まれて・・・



最後にはレンズに一番近づこうと寄って行きます。





彼らは本当に写真が大好きです。




Indian children love being photographed.

When I visited the Lalbagh Park with a friend of mine, a lot of elementary school students were there.
I think they had come there for a picnic in the park.
I took some photos with the children.
They wanted us to keep taking their photographs.
They didn’t want us to stop.
They so much loved posing for the photographs.
I was surrounded by a lot of children.
They were so cute.

After we left them and continued our walk in the park, one or two of the children trailed behind us and asked us to take more photographs.
I found it very interesting.
I think they really love the idea of being photographed, and I found it strange that they didn’t even ask us for a copy of the photos we took.




jita

Instagram